Връзки за достъпност

Извънредни новини

Над 3.2 млн. лв. са похарчили партиите за отразяване на кампаниите


3 281 413 лева без ДДС са похарчили партиите за медийно отразяване на кампаниите им за европейските избори. Това става ясно от доклад на Отворен парламент към Института за развитие на публичната среда.

Най-много пари в кампанията си са вложили от КП „БСП за България“. Според публикуваните договори от различни медии социалистите, които успяха да излъчат петима евродепутати, са похарчили 681 896 лв. От своя страна победителите от ГЕРБ, които ще имат 6-ма представители в Европейския парламент, са на 3-то място по разходи с 492 502 лв.

От останалите партии, които излъчиха свои представители в Брюксел, най-много са похарчили от ВМРО - 417 132.48 лв., следват Демократична България със 193 069 лв. и ДПС със 156 570 лв.

От партиите, които останаха без представители в Брюксел най-много са изхарчили от „Воля“. Те се нареждат на второ място след БСП по най-много дадени средства за кампанията с 597 180.44 лв. Патриотите на Валери Симеонов са дали 147 660 лв., а почти толкова – 136 342 лв., са използвали от Коалиция за България (АБВ).

Очаквано медиите, които са получили най-много от тези средства са трите национални телевизии. Лидер е бТВ със 712 106 лв., следвана от Нова с 627 675 лв. и БНТ с 289 139 лв. Почти колкото БНТ са получили от Евроком – 217 179 лв., а след тях се нарежда Канал 3 със 127 789 лв.

Най-много от печатните медии са получили в. „Труд“ със 108 111 лв. и „24 часа“ с 97 143 лв. От онлайн изданията с най-големи приходи могат да се похвалят от Offnews – 106 251 лв. и Vesti.bg – 50 940 лв.

Facebook форум

XS
SM
MD
LG