Връзки за достъпност

Извънредни новини

Няма обрат с пакета "Мобилност". ЕК само проверява екологичния ефект на промените


Европейската комисия ще провери какъв е екологичният ефект от предвиденото в споразумението по пакета “Мобилност I” задължително връщане на камионите по мястото на регистрация на всеки осем седмици и дали отговаря на целите на Европейската зелена сделка за климата. Това съобщи говорител на Комисията, като се позова на решение на изпълнителния орган на ЕС, взето във вторник следобед.

Анализът няма да попречи на продължаващата процедура на окончателно приемане на законодателния проект, който в момента се разглежда от посланиците на страните членки в Брюксел и предстои да бъде обсъден в транспортната комисия на Европарламента преди да бъде окончателно приет.

“Двата процеса ще се движат паралелно, като Европейската комисия си запазва правото, ако установи разминавания, да предложи поправки, с които да ги коригира”, посочи говорителят.

Оценка на въздействие ще се извърши само на две разпоредби от пакета - връщането на празните камиони и някои допълнителни ограничения за извършване на превоз на товари, които не са част от първоначалното законодателно предложение на Комисията. Те бяха договорени между Европейския парламент и Съвета по време на тристранни преговори с участието на Комисията в Брюксел миналата сряда.

Ако реши да предложи законови поправки, те ще бъдат подложени на процедурата за приемане на ново законодателство, изискваща одобрението им от Европейския парламент и от страните членки и няма да задържи влизането в сила на постигнатото вече споразумение по пакета, заяви говорителят.

Комисията приветства разпоредбите, отнасящи се до подобряване на условията на труд за шофьорите, включително за разпоредбата за тяхното завръщане у дома на всеки четири седмици и ограничението за спането в кабината на камиона до 45 часа месечно.

Няколко източноевропейски държави, включително България, са против промяната на условията за превозваческата дейност. Те обаче нямат достатъчно мнозинство в Съвета и в Европарламента, за да блокират договорените нови правила. Транспортият министър Росен Желязков вече обяви, че София изчаква влизането в сила на законодателния пакет, за да го атакува пред Съда на Европейския съюз, тъй като поставя в неизгодни условия българските превозвачи на товари.

  • 16x9 Image

    Йовка Димитрова

    Йовка Димитрова е работила 17 години във в. “24 часа” преди да замине като кореспондент на вестника в Брюксел през 2007 г. Сътрудничила е на bTV, BIT, dnes.bg и други издания по теми, свързани с функционирането на Европейския съюз. Намира логика в сложните европейски процедури и чар в бюрокрацията, която ги прилага.

XS
SM
MD
LG