Връзки за достъпност

Извънредни новини

ДПС обвини бТВ в "лъжа и манипулация" след лапсус за Ахмед Доган


От средата на този месец бТВ официално е собственост на чешкия фонд PPF

ДПС публикува позиция срещу бТВ заради лапсус на журналистката Канна Рачева. По време на включване във вечерните новини в сряда Рачева казва, че е пред “сградата на ВСС на ул. “Екзарх Йосиф”, където утре в 9 ч. и 30 мин. ще започне обсъждането на искането на Съюза на съдиите за предсрочното освобождаване на Ахмед Доган”. Дискусията във Висшия съдебен съвет беше по искане за процедура за предсрочно освобождаване на главния прокурор Иван Гешев. Рачева казва грешно име - това на почетния председател на ДПС, Ахмед Доган.

Според ДПС с това е “премината и последната психологическа бариера на откровената лъжа и манипулация”.

“Нямам какво да кажа. Дори не разбрах, че съм направила лапсус”, каза за Свободна Европа Канна Рачева.

В позицията ДПС правят “констатация, че медията има фиксация върху почетния председател на ДПС д-р Ахмед Доган, който, да припомним, е напуснал активната политическа дейност от 8 г. Доколкото с манипулации срещу г-н Доган се занимава основно Христо Иванов (съпредседател на “Демократична България” – б.а.), оставаме с впечатление, че медията обслужва неговата партийка”.

От ДПС настояват бТВ да “обсъди и осъди подобни нездрави зависимости” на журналисти. “Канна Рачева направи лапсус и това ще бъде изяснено в ефира ни”, казаха от отдела за връзки с обществеността на телевизията.

От години Канна Рачева отразява работата на съда и прокуратурата. Това не е първият случай, в който рутинни репортерски грешки се използват, за да се направи “новина”. В средата на юли паразитни реплики, произнесени непосредствено преди включване на живо в бТВ Новините на Канна Рачева, провокираха атака срещу журналистката и телевизията от политически активисти и медии.

В началото на октомври Европейската комисия (ЕК) даде разрешение на чешкия фонд PPF на милиардера Петр Келнер да придобие Central European Media Enterprises (CME), която притежава бТВ Медия груп в България. Сделката беше финализирана на 13 октомври. Новият изпълнителен директор на CME България е чехът Любош Йетмар.

Сделката между PPF и CME се забави с няколко месеца, а от фонда съобщиха пред Свободна Европа, че причина затова е била пандемията от COVID-19. Това забавяне даде повод на редица издания в България, близки до депутата от ДПС Делян Пеевски, да твърдят, че Келнер се е отказал от плановете си и сега български бизнесмени са се заели с търсенето на инвеститор.

  • 16x9 Image

    Свободна Европа

    Свободна Европа е службата за България на Radio Free Europe/Radio Liberty (RFE/RL). От 1950 г. до 2004 г. излъчва предавания на български език. От началото на 2019 г. Свободна Европа е възстановена като дигитална платформа за предоставяне на мултимедийно съдържание на български език.

Facebook форум

Най-ново видео

Над 200 арестувани на протеста в Минск
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:03 0:00
XS
SM
MD
LG