Връзки за достъпност

Извънредни новини

Парите на кремълската пропаганда


Руският президент Владимир Путин награждава главната редакторка на "Русия днес" (Russia Today) Маргарита Симонян с ордена "Александър Невски", 23 май 2019 г.

Фондът за борба с корупцията (ФБК) на Алексей Навални публикува данни за държавните заплати в бюджетната многоезична телевизия "Русия днес" (Russia Today, RT). Телевизията се смята за проправителствена медия, която разпространява гледната точка на Кремъл на руски, английски, немски, френски, испански и арабски.

По данни на ФБК заплатите на колумнисти и блогъри в телевизията варират от 3300 до 8300 евро на месец, а тези на главната редакторка Маргарита Симонян и на генералния директор Алексей Николов са съответно 19 000 и 28 800 евро на месец.

От ФБК твърдят, че данните са засечени от три източника - ведомости за заплати, получени по канали на организацията, изтекли данни от данъчните служби и свидетелства на самите сътрудници на телевизията.

Организацията предупреждава, че интересът към тези заплати се дължи на два факта - че парите се предоставят от държавния бюджет и че се използват за насаждане на омраза към руската опозиция чрез кампанийни публикации и неверни твърдения. RT не бива да бъде бъркана просто с разпространение на пропаганда, каквото се извършва и от други медии, включително държавни, пишат от ФБК.

RT определя опозиционера Алексей Навални и неговите щабове като "американски подлоги", приветства използването на полицейска сила спрямо протестиращите и одобрява агресивните действия на руските агенти в чужбина.

Главната редакторка неотдавна съобщи, че се гордее с личното си познанство с Анатолий Чепига и Александър Мишкин (с фалшива самоличност Руслан Боширов и Александър Петров), които определи като "рицари на покоя в света". Двамата са служители на руското военно разузнаване, които се подозират в извършването на взривове в оръжейни складове в Чехия през 2014 г. и в отравянето на двойния агент Сергей Скрипал в Солсбъри, Англия, през 2018 г.

Телевизия RT съществува от 2005 г. Медията сама се определя като доставчик на "алтернативни гледни точки към основните световни събития за международната аудитория".

По данни на ФБК бюджетът на телевизията нараства с милиони евро ежегодно, като за 2019 той е бил 247 млн. евро, а година по-късно се е увеличил с 18.75% до 304 млн. евро. RT излъчва програми на 6 езика.

За сравнение бюджетът на Дойче веле, която се издържа от германското правителство, следва стриктен професионален стандарт и етичен кодекс, като излъчва на 30 езика, е около 301 милиона евро по данни за 2016 г.

  • 16x9 Image

    Свободна Европа

    Свободна Европа е службата за България на Radio Free Europe/Radio Liberty (RFE/RL). От 1950 г. до 2004 г. излъчва предавания на български език. От началото на 2019 г. Свободна Европа е възстановена като дигитална платформа за предоставяне на мултимедийно съдържание на български език.

Facebook форум

Най-ново видео

Колко бездомни котки има във вашия квартал
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:24 0:00
XS
SM
MD
LG