Връзки за достъпност

Извънредни новини

Партиите платиха над 2,6 млн. лв. за медийна реклама в кампанията. Кой е похарчил най-много


Лидерът на "Възраждане" Костадин Костадинов, Цончо Ганев и Петър Волгин (от дясно наляво).
Лидерът на "Възраждане" Костадин Костадинов, Цончо Ганев и Петър Волгин (от дясно наляво).

Проруската партия "Възраждане" и проевропейската коалиция "Продължаваме промяната - Демократична България" (ПП-ДБ) са платила най-много средства за медийни реклама и участия по време на кампанията за изборите "2 в 1", които се проведоха на 9 юни. Данните са от мониторинг, извършен от Института за развитие на публичната среда (ИРПС).

Парламентарните избори бяха спечелени от ГЕРБ, която ще има 68 депутати в следващото Народно събрание. Групата на ДПС ще бъде от 47 представители, на ПП-ДБ - от 39, на "Възраждане" - от 38, на БСП - от 19, на ИТН - от 16, а на "Величие" - от 13.

България има общо 17 мандата в Европейския парламент. Според резултатите от европейския вот ГЕРБ ще има петима, ДПС, "Продължаваме промяната - Демократична България" (ПП-ДБ) и "Възраждане" ще имат по трима, БСП - двама и ИТН - един.

Мониторингът на ИРПС по време на предизборната кампания изследва декларираните от партиите разходи за медийна реклама, както и информацията, публикувана в официалните страници на 39 национални и регионални медии.

Според изследваните данни преди тези избори политическите сили са похарчили общо над 2,6 млн. лв. (без ДДС). Тази сума включва всички публикувани договори за кампаниите за Народно събрание и за Европейски парламент към 12 юни.

На първо място по разходи е "Възраждане" с изразходвани над 507 000 лв. На второ място е коалицията ПП-ДБ с разходи за над 410 000 лв. От медиите най-големи приходи от партиите са получили обществената БНТ (569 488 лв.) и частните "Евроком" (568 181 лв.) и бТВ (349 066 лв.).

Формациите, които не получават държавна субсидия за дейността си, пък са платили за медийни пакети по време на предизборната кампания общо над 1,6 млн. лв.

Институтът за развитие на публичната среда включва в мониторинга си и данните за спонсорирано съдържание в социалната мрежа Фейсбук. Става въпрос за всички публикации, отбелязани като платено политическо съдържание на стойност над 100 евро между 12 май и 10 юни.

Най-много средства във Фейсбук са похарчили от ПП-ДБ - 209 268 евро за 1 658 публикации. Следват ИТН с 52 290 евро за 251 публикации и ГЕРБ с 49 812 евро за 509 публикации.

Какво вгорчава победата от изборите на Борисов
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:56 0:00
  • 16x9 Image

    Свободна Европа

    Свободна Европа е службата за България на Radio Free Europe/Radio Liberty (RFE/RL). От 1950 г. до 2004 г. излъчва предавания на български език. От началото на 2019 г. Свободна Европа е възстановена като дигитална платформа за предоставяне на мултимедийно съдържание на български език.

Форум

XS
SM
MD
LG