Връзки за достъпност

Извънредни новини

Без технически преглед, застраховка и винетка. Камионът на Динко от Ямбол, който затвори магистрала за 14 часа


Кадър от катастрофата с камион на Динко Вълев
Кадър от катастрофата с камион на Динко Вълев

Камион, натоварен със скрап, катастрофира и затвори участък от магистрала "Тракия" за 14 часа в сряда. Собственик се оказа фирма на небезизвестния Динко Вълев. Инцидентът тепърва се разследва, но проверки показват, че не само преобърналият се камион е проблемен. Какво се знае до момента?

Без технически преглед, без застраховка, без винетка, с неплатени глоби, но с популярен собственик - “Динко от Ямбол, ловецът на бежанци”. Това е историята на камиона, който предизвика тежка катастрофа на магистрала "Тракия" в сряда сутринта.

Отсечката от пътя между Карнобат и Ямбол беше затворена за движение в продължение на 14 часа, след като камион премина в насрещното платно, смаза мантинелите, блъсна три коли и разсипа товара си на платното - метални отпадъци за скрап. При удара са пострадали трима души. Всички те са откарани за преглед в Спешното отделение на болницата в Бургас.

От МВР в Бургас и Областното пътно управление казаха, че се разследват причините за инцидента.

Тежкотоварният автомобил е собственост на дружеството “Бозав” ЕООД. Негов собственик е Господин Вълев, по-известен като Динко от Ямбол. Той е бивш участник в няколко реалити формата и се прочу преди години с незаконните си "гонки" и акции по "задържане" на нелегални мигранти в Странджа.

За нарушенията, свързани с катастрофиралия камион , написаха първо във фейсбук профилите си гражданските активисти Боян Юруков и Теодор Михайлов.

Проверка на "Свободна Европа" потвърди, че техническият преглед е изтекъл, липсва и задължителната по закон застраховка "Гражданска отговорност", има неплатени глоби, а около бизнес дейностите на Вълев през годините има още въпросителни.

Държавната автомобилна инспекция ще проверява трябва да установи дали има пропуски в документацията, довели до катастрофата от сряда, съобщи bTV. Възможно е проверката да прерасне и в комплексна и да обхване период от една година.

Ето цялата история.

Нарушенията и "Бозав" ЕООД

Още в сряда Вълев призна, че камионът, на чиято кабина е изписано и името му, е негов. Собственикът излезе и със своя версия за инцидента.

„По пътя имало някакви ламарини и шофьорът спукал гума. Това ми обясни шофьорът”, каза Вълев пред бТВ. Според водача тежкотоварният автомобил е преминал мантинелата заради спукана предна лява гума.

Според Областното пътно управление обаче при сутрешната проверка на състоянието на пътя в сряда не са открити нередности или разпилени предмети.

В деня на катастрофата нямаше повече официална информация от институциите за версиите за причините за инцидента, освен че текат проверки.

Фирмата на Вълев - “Бозав” ЕООД - има разрешения за превоз на отпадъци от Регионалната инспекция по опазване на околната среда и водите (РИОСВ). В документа от 13 април 2023 г. са вписани 7 камиона. 4 от тях са в регистъра на Министерството на транспорта за компаниите, предлагащи Пътна помощ.

Номерът на катастрофиралия на магистрала "Тракия" камион не се вижда в разпространените в сряда кадри от инцидента. От МВР казаха за Свободна Европа, че в протоколите по случая е записан номер на влекача А12**НН. Същият фигурира в разрешителното за транспорт за отпадъци на “Бозав” ЕООД

Проверката дали тежкотоварният автомобил с посочения от МВР номер има валидна застраховка показа, че към 27 юли 2023 г. такава няма. Данните са публично достъпни в сайта на Гаранционния фонд, където има база данни за валидните застраховки "Гражданска отговорност", които са задължителни за всяко превозно средство в движение.

Техническият преглед на камиона "Волво" е изтекъл на 10 април 2023 г., показа проверка в сайта на Изпълнителната агенция “Автомобилна администрация". За регистрационния номер на камиона няма и винетка, компенсаторна такса или маршрутна карта, каквито са начините за плащане на тол такса, показа на свой ред и проверката в сайта на тол системата.

Според друга справка в онлайн системата Toll Pass катастрофиралият камион има съставени актове за две предходни нарушения - и двете от лятото на 2021 г. Санкциите по тях са в общ размер от 1500 лв. и не са отчетени като платени.

Не е само катастрофиралият камион

Справка за другите камиони, собственост на фирмата на Вълев, показва, че те също често пътуват без винетка или нямат платени застраховки. Така например "Волво" с номер У99**АТ, което се използва за Пътна помощ според регистрите, има 6 неплатени пътни такси от началото на 2021 г. за 3200 лв.

Тежкотоварен автомобил Фоден C106 със същото предназначение няма валидна застраховка от 7 септември 2022 г. Камионът обаче се е движил през това време, тъй като е засечен в нарушение от тол системата през април и май тази година до Сливен и Асеновград, показва още справката в сайта на тол управлението.

Активистът Боян Юруков изчисли че за 2 години камионите на Вълев имат общо 17 нарушения, за които дължи компенсаторни такси за над 11 хиляди лева. Някои от тях са от 2021 г.

През 2020 г. "Бозав" ЕООД е глобена, тъй като е използвала свой имот, за да складира отпадъци, без да има разрешително за това. Вълев обжалва и свидетел в делото разказва в съда, че малко след табелата на Ямбол в посока с. Чарган е имало “80 броя излезли от употреба автобуси, тролейбуси, комбайни и други превозни средства”. РИОСВ Стара Загора отчита, че през 2021 г. на „Бозав” ЕООД е наложена санкция за 7 500 лв. за “неизпълнение на условия от издадените разрешителни документи”.

"Ловецът на бежанци"

Господин Вълев или "Динко от Ямбол - ловецът на бежанци" стана популярен не само с участие в телевизионния риалити формат "Биг брадър", а с организирането на "граждански хайки" за залавяне на бежанци, нелегално пресекли границата. Тази дейност е нерегламентирана.

Още през декември 2021 г., когато Динко “залови” поредна голяма група мигранти, се появиха подозрения, че той работи с полицията и държавни органи, тъй като действията му останаха несанкционирани. Получаваше и голямо медийно внимание. Впоследствие се разраства дейността на неговата Пътна помощ - камионите му са почти на всяка голяма катастрофа и в близкия регион на Ямбол, и чак до Русе, като работата ѝ е отразена в регионални медии и канали в Ютуб.

Динко Вълев демонстрира висок стандарт с личните си коли, които имат еднакъв поръчков номер, и разширява бизнес интересите си. От търговия със скрап, морга за автобуси и камиони и Пътна помощ, той се насочва към хазарта. Това става с фирмата "КЕШ ГЕЙМ" ЕООД, регистрирана през април 2023 г., както се вижда от Търговския регистър.

  • 16x9 Image

    Георги А. Ангелов

    Георги A. Ангелов е журналист в Свободна Европа от 2022 година. Кариерата си започва преди 20 години в смолянския вестник "Отзвук". След това работи в редица национални вестници. Бил е репортер в "Дневник", редактор в OFFNews.bg, автор и кореспондент в българската секция на Deutsche Welle (DW). 

XS
SM
MD
LG