Връзки за достъпност

Извънредни новини

КЗК одобри сделката за Нова телевизия


Досега "Нова броудкастинг груп" беше собственост на братята Кирил и Георги Домусчиеви

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) одобри продажбата на "Нова броудкастинг груп", съобщи сайтът на регулаторния орган. Така фирмата "Юнайтед медия", чиято компания майка “Юнайтед груп" купи българския телеком БTK (Vivacom), вече няма пречки за придобиването на медийната група, която до момента беше собственост на братята Кирил и Георги Домусчиеви.

“Юнайтед Медия” получава контрола над медиите и групите от портфолиото на “Нова“, сред които са “Нет Инфо”, “Дарик Нюз”и придобитите само преди няколко месеца заедно с Канал 3 радиостанции “Веселина” и “Витоша”, свързвани с депутата от ДПС Делян Пеевски.

"Въз основа на извършената оценка комисията приема, че концентрацията няма да доведе до установяване или засилване на господстващо положение. Следователно, сделката не би могла да породи антиконкурентни ефекти, изразяващи се в значително възпрепятстване на конкурентната среда на съответните пазари и следва да бъде безусловно разрешена”, пишат от КЗК.

Одобрението на сделката идва след малко повече от месец. Досега, когато става въпрос за искания, свързани с братя Домусчиеви, КЗК действа с изключително бързи темпове. За сделката за придобиване на “Нова“ на антимонополния орган му трябваха 18 дни, а за сделката за радиата и "Канал 3" достатъчни бяха 16 дни.

Цената на сделката остава неизвестна, но според източници на Капитал тя започва от 250 млн. евро и може да достигне и 300 млн. евро. Това е значително над цената, на която Домусчиеви купиха телевизията преди почти две години от шведската MTG.

През март 2019 г. братята Домусчиеви придобиха "Нова Броудкастинг груп" за 185 млн. евро. Същата сума беше предлагана година по-рано от чешката PPF Group на милиардера Петр Келнер. Тогава КЗК спря сделката на Келнер с аргумента, че медийната група има голям пазарен дял, което ще ѝ даде съществено предимство пред останалите участници, предоставящи медийни услуги.

Впоследствие обаче същата комисия не откри проблем това да направят Домусчиеви, въпреки че те вече имаха участие на медийния пазар в страната чрез фирмата си "Футбол Про медиа", която държи правата за излъчване на мачовете от българския професионален футбол.

“Юнайтед медия” преговаря също и за купуването на вестниците на Делян Пеевски “Телеграф“, “Монитор”, Политика", "Меридиан мач" и "Борба".

Какво се случи за близо две години в Нова

След като Домусчиеви придобиха собствеността на медийната група, в Нова телевизия бяха назначени редица журналисти и лица от свързвания с депутата от Делян Пеевски Канал 3. Сред тях бяха настоящият директор на новините в телевизията Миляна Велева, журналистът Васил Иванов и настоящият изпълнителен директор на медията Ива Стоянова.

В същото време с различни мотиви от телевизията бяха освободени редица популярни имена като журналистите Генка Шикерова, Миролюба Бенатова и Марин Николов.

Преди това телевизията се освободи от шефката на новините Дарина Сарелска и водещата на сутрешния блок Анна Цолова. Свалено беше и предаването на покойния вече журналист Милен Цветков.

В края на януари стана известно, че Нова телевизия е инициирала раздяла с режисьора Валдес Радев, известен със своите кибер карикатури и шаржове на властимащите България.

По същото време Нова беше напусната и от едно от емблематичните си лица Лора Крумова. Тя обяви, че напуска медията, като заяви, че „на фона на процесите там смятам, че това е правилното решение за мен“.

През май от телевизията прекрати договорите на водещите Мирослава Иванова и Галя Щърбева, които преди това бяха поставени в “престой”.

  • 16x9 Image

    Свободна Европа

    Свободна Европа е службата за България на Radio Free Europe/Radio Liberty (RFE/RL). От 1950 г. до 2004 г. излъчва предавания на български език. От началото на 2019 г. Свободна Европа е възстановена като дигитална платформа за предоставяне на мултимедийно съдържание на български език.

Facebook форум

Най-ново видео

XS
SM
MD
LG